Marie Louise Henriksen
  • Forumteater i Cuba
    • Teaterprojekt i Cuba 2014 >
      • Projektet uge for uge
    • Teaterprojekt i Cuba 2013 >
      • Projektet uge for uge
      • Rejsebrev
  • Workshops
  • Projekter
    • Teaterprojekt i Cuba 2013
    • Undervisningsmateriale
  • Profil
    • Det siger de om mig
  • Kontakt

Teaterprojekt i Cuba 2014


Baggrund for teaterprojektet 2014

I forbindelse med mit første teaterprojekt i 2013, fik jeg nye teater-kontakter i Havana, i Trinidad og ved Playa Larga. De bad mig alle vende tilbage, så jeg også kunne undervise dem i Forumteater. Derudover fik jeg en forespørgsel fra ISA om at lave endnu et undervisningsforløb med nye studerende derfra. Jeg har sagt ja til alle. Jeg ser et stort potentiale i at sprede kendskabet til Forumteater i Cuba, fordi det giver  cubanerne et rum, hvor de kan ytre sig og handle, som de vil, og så rent faktisk se, at deres handlinger er afgørende for situationernes udfald. Derfor ønsker jeg at vende tilbage for at fortsætte undervisningen i Forumteater.
Læs mere om Forumteater
- Og om hvorfor jeg har valgt at arbejde med det i Cuba

Praktiske oplysninger

Projektafviklingen i Cuba starter i begyndelsen af april 2014, og det har en måneds varighed. Jeg skal afholde tre intensive workshops á en uges varighed hvert sted.

Deltagerne er professionelle teaterfolk samt skuespillerstuderende. De får træning i både teori og i praksis, men med vægt på at lære gennem praksis. 
Afslutningsvis inviteres et publikum, som de kan gå i interaktion med. Publikum får derved også glæde af den viden, Forumteater åbner op for. 

Målet er at gøre deltagerne i stand til selv at arbejde videre med Forumteater, når jeg er rejst.    



PROJEKTET  UGE  FOR  UGE


Projektet støttes af                                                                                                             Sponsorer                                                            
Picture
 Dagli' Brugsen, Tarm
Picture
Powered by Create your own unique website with customizable templates.